Tokyo: dag 2 (karten!!) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu Tokyo: dag 2 (karten!!) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu

Tokyo: dag 2 (karten!!)

Blijf op de hoogte en volg Ilja

23 Juli 2019 | Japan, Tokio

Gisteravond zijn we iets na 20:00 uur gaan slapen, om 09:30 uur werden we wakker. We hebben de klok rond geslapen (plus nog een beetje) en stonden dan ook helemaal fit op. Dit was de bedoeling en mooi dat het gelukt is.

Na het ontbijt (in het hotel) zijn we met de metro naar het keizerlijk paleis gegaan. Het paleis zelf was niet toegankelijk, de tuinen wel. Het viel een klein beetje tegen. Daarna gingen we via Koishikawa Korakuen Garden (mooi!!) naar de Senso-Ji tempel. Via mooie straatjes liepen we daar naartoe, een mooie wandeling. En wat een complex! Heel gaaf. Het weer was ook prima: ongeveer 26 graden en halfbewolkt.

Daarna zijn we in de metro gestapt (we weten nu ook hoe dat werkt..) en naar een Japans eetcafé gegaan en hebben we ‘echt’ Japans gegeten. Ik iets met kip en rijst, Martijn iets met rundvlees, zalmkuit en rijst. En natuurlijk miso-soep. Het was lekker! Althans, mijn kip. De zalmkuit was een beetje vreemd bij het rundvlees.

Toen was het tijd om ons te melden bij het kart-bedrijf! Tot een paar maanden geleden kon je daar Mario-karten, maar Nintendo dreigde met een rechtszaak dus het karten bleef, maar helaas kon ik niet verkleed als bowser, luigi of de prinses. Ik ging daarom als ninjaturtle en Martijn als Spider-Man. Na een uitgebreide instructie, tekenen van papieren en het installeren van een go-pro (ik 1 op mijn hoofd, Martijn 1 op zijn borst) gingen we met twee Zwitserse jongens onder leiding van een gids iets na 19:00 uur de weg op.

Wat was het gaaf!!! Het was net donker toen we vertrokken, en de avondspits was net een beetje voorbij. Eerst vond ik het nog wel een beetje eng (wat gaan we snel! Wat zijn die wielen van de bus naast mij dichtbij! Holy shit, we gaan nog sneller) maar al snel had ik de smaak te pakken en reden we rond met een big smile. Ook leuk: bij bijna ieder stoplicht stonden mensen - vaak toeristen - te lachen, duimen op te steken en foto’s van ons te maken. Het was zo ontzettend gaaf! Tussen het verkeer door reden we langs de Tokyo Tower, het station, de Senso-ji tempel, Ginza, en nog veel meer.

Bij het stoplicht konden we af en toe een foto maken maar de hele rit is door ons allebei vastgelegd en de filmpjes hebben we op een kaartje meegekregen. Wat was dit SUPER!

Na het karten stonden we allebei te stuiteren en hebben we in een café in de buurt eerst een biertje gedronken. Daarna zijn we met de JR-lijn weer naar Shinjuku gereden en nu zijn we weer terug in het hotel.

Hoewel we veel met de metro hebben gedaan hebben we ook veel gelopen: ruim 15 kilometer. Dat voelen we wel.

Nu zijn we weer terug in het hotel, het is 22:30 uur. Morgen gaan we naar Nikko en ik wil nog even uitzoeken welke trein(en) we morgen moeten nemen, en dan slapen.

• 23 Juli 2019 - 15:38

Dominique:

Supertof! Nikko is erg mooi! Hoe lang zijn jullie daar?

• 23 Juli 2019 - 18:37

Ilja En Martijn:

Een dagje, we maken een dagtrip vanuit Tokyo. Jullie zijn daar meerdere dagen geweest, toch?

• 25 Juli 2019 - 03:34

Dominique:

Ah, een dagje is superleuk! Wij zijn daar wat langer geweest en is een mooie waterval in de buurt, maar rondom Nagano is het vast ook mooi!