Geland! - Reisverslag uit Narita, Japan van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu Geland! - Reisverslag uit Narita, Japan van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu

Geland!

Blijf op de hoogte en volg Ilja

22 Juli 2019 | Japan, Narita

We zijn er! Na een vlucht van bijna 11 uur zijn we aangekomen in Japan. De vlucht verliep zeer kalm en vloog voorbij. Letterlijk. De familie D. voorspelde het al en het is echt waar: na Nieuw Zeeland is dit - een vlucht van 11 uur - een eitje. En ondanks dat we niet geslapen hebben (Martijn heeft een beetje geslapen) stapten we zo fris als een hoentje uit het vliegtuig.

Het is 7 uur later in Tokyo, we zijn om 08:30 uur lokale tijd geland (01:30 uur NL-tijd). We hebben nu de koffers, de pocket WiFi en zitten nu in de trein naar downtown Tokyo.

Om zo min mogelijk last te hebben van een jetlag blijven we vandaag de hele dag wakker en gaan we vanavond rond de ‘normale’ tijd naar bed. Door zo snel mogelijk in het ritme te komen hopen we dat de jetlag ook deze keer uitblijft.

We kunnen vandaag genoeg indrukken opdoen om wakker te blijven. Het voelt nu al alsof we zelf in een aflevering van Wie is de Mol zijn beland. De eerste opdracht: zoek het postkantoor om de pocket WiFi op te halen. De tweede opdracht: koop een flesje water. De derde opdracht was een belangrijke: de voucher voor de JR-Pass omzetten in twee tickets (voor drie weken nagenoeg onbeperkt treinen) en vervolgens zitplaatsen regelen voor de trein naar Tokyo-Shinjuku. Alles is gelukt. We hebben ook al contant geld gepind, de ATM was een ware puzzeltocht.

De lijn waarmee we nu naar Tokyo rijden heeft dit jaar tot nu toe in totaal 11 seconden vertraging gehad, dus we hebben er alle vertrouwen in dat we zometeen stipt op tijd in hartje Tokyo zijn. We verblijven in een hotel in Shinjuku, in het westen van de stad.

Later meer, nu uit het raam kijken naar de rijstvelden en prachtige natuur!