Bespaar water, drink bier! - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu Bespaar water, drink bier! - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu

Bespaar water, drink bier!

Blijf op de hoogte en volg Ilja

18 Juli 2017 | Namibië, Anelda

Namibië: Wat een bijzonder land. Het ruikt hier heerlijk, de wegen zijn prima en ons "bakkie" rijdt goed. Het nieuwe "bakkie" zou vandaag worden gebracht, maar we hebben nog niets gehoord. Ja, we zijn gebeld en toen is ons gevraagd of we nog in Swakopmund zijn ('ja') en toen werd er opgehangen. Nou ja!
Vanochtend wakker geworden en we hebben verdorie gewoon uitzicht op de oceaan! Leuke verrassing.

Ook in Namibië is Afrikaans de hoofdtaal, naast Engels. We kunnen dus gewoon Nederlands praten (en moeten oppassen met wat we zeggen, onopgemerkt een outfit of kapsel becommentariëren is er niet bij).

Maar: De Duitse invloeden zijn nog overal merkbaar, we kunnen terecht bij de Konditorei, een Kaiserbrötchen mit Kase is overal verkrijgbaar.

Er staat heel vriendelijk met grote letters 'ACHTUNG' op de borden bij een kruispunt (ik kan het niet nalaten om dat dan keihard met een Duits accent in Martijns richting te blaffen).

Martijn heeft de zorg voor het reisverslag officieel aan mij overgedragen ("daar bemoei ik me niet mee") dus zal er af en toe in de ik-vorm worden geschreven.

Ook nu: ik kan het niet langer ontkennen, maar ik ben verkouden. De afgelopen dagen was ik al wat snotterig en hield ik het op hooikoorts, maar ik kom daar niet langer mee weg hier in de woestijn, shit. Lichte koorts, hoofdpijn, spierpijn, koude rillingen (ondanks dat het 28 graden en strakblauw is), niesbuien en keelpijn. Heb ik me geen dag ziek gemeld dit jaar, en uitgerekend op vakantie.. Het allerliefste lig ik op mijn bank thuis onder een fleecedekentje met een doos tissues, een stapel oude Linda.'s en de afstandsbediening binnen handbereik, maar dat is geen optie. Want morgen gaan we weer verder en het is hier veel te mooi.

Vandaag zijn we eerst naar de superspar gereden, o.a. een koelbox, water, fruit, etc. gekocht. Vervolgens naar het punt waar de rivier Swakop uitmondt in de Atlantische Oceaan, en daar dromedarissen gezien. Daarna doorgereden naar Walvisbaai (30 kilometer naar het Zuiden), in de lagoon daar zijn heel veel flamingo's. De rit daarnaartoe was bijzonder: links woestijn en rechts oceaan (en op de terugweg andersom, inderdaad). Tenslotte op het strand voor onze 'villa' gezeten en de zon in de oceaan zien zakken (om 17:35 uur).

Vanavond hebben we gegeten bij 'Brewer & Butcher', bier en een pulled-pork-burger. Leuke tent met een geweldig motto: Bespaar Water, Drink Bier (Jy's nou in die woestyn). Vooruit dan maar.

Martijn is nu bezig met een 'hatemail' naar RentalCars, ik lig al in bed. Balen dat de 4x4 er (nog) niet is, want die hebben we wel nodig. Morgen rijden we al vroeg verder de woestijn in, naar Twyfelfontein. Schijnt dat daar eeuwenoude muurschilderingen te zien zijn. We willen er al op tijd zijn en optimaal gebruik maken van de dag, zodat we de dag daarop, de 20e, in alle vroegte naar Etosha kunnen rijden om op safari te gaan!


  • 20 Juli 2017 - 15:27

    Erwin:

    Slappe mossels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Anelda

2017

Reis door Namibië, Botswana, Swaziland en Zuid Afrika, met een bezoekje aan Zimbabwe.

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Topdag

05 Augustus 2017

Nog twee dagen

04 Augustus 2017

Broccoli, druiven en bacon

03 Augustus 2017

100%

01 Augustus 2017

MP
Ilja

2017

Actief sinds 10 Juli 2017
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 11412

Voorgaande reizen:

21 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Japan 2019

22 December 2018 - 18 Januari 2019

2018-2019 Nieuw Zeeland

16 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

2017

Landen bezocht: