Swakopmund deel 1 - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu Swakopmund deel 1 - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu

Swakopmund deel 1

Blijf op de hoogte en volg Ilja

17 Juli 2017 | Namibië, Anelda

We zijn er! Geweldig om weer terug te zijn in Afrika. De kleuren en geuren zijn zo anders, zo heerlijk! Na een prima vlucht van ongeveer 11 uur zijn we gisteravond ingecheckt in ons hotel naast de luchthaven (Protea). Gisteravond stond er een ijskoude wind, maar ondanks dat het hier winter is, is het overdag warm: ongeveer 27 graden. De hotels zijn tot nu toe prima. En de eerste dieren zijn al gespot: duiven. Ordinaire, iets te dikke stadsduiven.

Het is hier een uurtje vroeger dan in NL (in Zuid Afrika en Botswana is er geen tijdsverschil met NL).

Vanochtend ging de wekker om 08:00 uur, ontbeten in het hotel, uitgecheckt en weer naar de luchthaven vertrokken, met als bestemming Windhoek, de hoofdstad van Namibië.

Het was erg rustig op de luchthaven en het boarden verliep soepel. Dat had onze eerste aanwijzing moeten zijn. Alle passagiers werden na het boarden in een bus(je) gezet (aanwijzing twee) en naar het vliegtuig gereden. 20 enorme vliegtuigen op rij, van Martinair Cargo en BA tot Airbussen van Singapore Airlines. En daar middenin, op D11, stond een ieniemienie vliegtuigje van Air Namibia...

In Groningen rijden grotere bussen! Martijn hielp niet echt met zijn opmerking "het is 17 uur rijden als we met de auto naar Windhoek gaan" (waarom zegt hij dat? Vertrouwt hij het soms ook niet?) Maar
Air Namibia heeft ons veilig naar de bestemming gebracht. Aangekomen op de luchthaven haalden we ons 'bakkie' op en reden meteen door naar Swakopmund, aan de kust. Het is geen 4x4 zoals we hadden gereserveerd, die wordt morgen gebracht naar Swakopmund.

Swakopmund, daar zijn we nu. De zon ging om 17:30 uur onder, geen idee hoe mooi het hier is. Volgens de weer-app is het hier morgen 28 graden, dus misschien kan Martijn nog even het water in. Zwembroek en bikini zitten in de koffers, naast de mutsen en handschoenen.

Even wat cijfers, we hebben:
40,7 kilo aan ruimbagage mee;
2 bavianen gezien;
6 giraffes en;
Ongeveer 100 Impala's.

Nu een restaurant zoeken (het is al donker hier), en daarna vroeg naar bed. Ik zie eruit alsof ik onder een bus heb gelegen, met wallen van hier tot Keetmanshoop. Morgen Swakopmund verder verkennen, hopelijk zien we wat walvissen en krijgen we een mooie, grote auto waarmee we Namibië kunnen verkennen.

• 17 Juli 2017 - 20:59

Evert:

En dan nu maar genieten

• 18 Juli 2017 - 09:16

Hilly:

Dan kan nu het relaxen beginnen. Leuk dat we op deze manier weer met jullie "mee" kunnen reizen.