Niks - Reisverslag uit Maun, Botswana van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu Niks - Reisverslag uit Maun, Botswana van Ilja Martijn - WaarBenJij.nu

Niks

Door: Ilja

Blijf op de hoogte en volg Ilja

27 Juli 2017 | Botswana, Maun

Allereerst: dank voor alle leuke reacties op het reisverslag! Heel blij mee.

Het is gisteravond voor het eerst deze vakantie gelukt om zelf foto's te plaatsen bij de verslagen! WiFi is niet stabiel, maar als er verbinding is dan is het hier beter dan in Oude Pekela.

Vandaag heel druk geweest met niets doen. De eerste 11 dagen zitten erop, nu nog 11 dagen te gaan, dus deze middelste dag is een 'rustdag', spontaan ontstaan.

Eerst uitgeslapen tot 07:30 uur (woehoe!). Daarna heeft Martijn de auto schoongemaakt, getankt, geslapen en gelezen (ook in die volgorde) en ik heb de witte was en bonte was gedaan (sokken en ondergoed). Er is hier een wasservice, maar volgens de prijslijst kost het wassen 10 Pula per kledingstuk, dus al met al zouden we dan op ongeveer 400 Pula uitkomen (40 euro) en we blijven Nederlanders, dus dan doen we het liever zelf.

Tussendoor en daarna heb ik gelezen. Ik ben bezig in het vierde boek, dat gaat me eigenlijk iets te snel want ik heb er 'maar' 6 mee dus ik word wat onrustig. Ik vind het heel vervelend om zonder boek te zitten. Volgend jaar toch maar het advies van Miran opvolgen en een e-reader kopen. Het boek is wel prachtig: 'Het einde van de eenzaamheid' van Benedict Wells. 'Nazomer' van Esther Verhoef is ook een aanrader.

Het was lekker om een dagje te lummelen en het rustig aan te doen. Met de verkoudheid gaat het de goede kant op, ik snif nog een beetje en Martijn heeft een vervelende hoest (ik zeg steeds dat het klinkt als open TBC, aanvankelijk om hem te plagen maar ik begin nu mijn twijfels te krijgen), maar buiten dat zijn we fit.

Net in het restaurant van de lodge kregen we zowaar een hele show. Gisteravond stond er alleen een onverstaanbare zanger in een hoekje met een keyboard, vanavond een heus Botswaans optreden. Een groep mannen en vrouwen die Botswaanse liedjes zongen en daarbij dansten en wilde kreten uitsloegen. De blote borsten zwaaiden er op los. De BH is hier duidelijk niet uitgevonden.

Morgen vertrekken we op tijd (06:00 uur de wekker) naar Moremi om de Okavango Delta en de dieren daar te spotten. We gaan zelf rijden, een deel van de route is ons inmiddels bekend want daar zijn we gisteren ook langsgereden. Dus: morgenavond meer. Welterusten alvast!


  • 27 Juli 2017 - 23:21

    Rene:

    Anders koop je op het vliegveld van Johannesburg een e-reader als je toch door je boeken heen bent.

  • 27 Juli 2017 - 23:34

    Ilja En Martijn:

    Dat kan ik beter op de terugweg doen, taxfree. ;-)

  • 28 Juli 2017 - 07:28

    Arnoud :

    Gaaf allemaal!
    Gefeliciteerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Maun

2017

Reis door Namibië, Botswana, Swaziland en Zuid Afrika, met een bezoekje aan Zimbabwe.

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2017

Topdag

05 Augustus 2017

Nog twee dagen

04 Augustus 2017

Broccoli, druiven en bacon

03 Augustus 2017

100%

01 Augustus 2017

MP
Ilja

2017

Actief sinds 10 Juli 2017
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 11331

Voorgaande reizen:

21 Juli 2019 - 06 Augustus 2019

Japan 2019

22 December 2018 - 18 Januari 2019

2018-2019 Nieuw Zeeland

16 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

2017

Landen bezocht: